• Haftaiçi 10:00-19:00 / Haftasonu 10:00-17:00
  • (0224) 222 11 55
  • info@detaydis.com.tr

Tahmin edilemez bir durum yaşıyoruz. COVID 19 (corona) salgını günlerindeyiz. Evdeyiz, olabildiğimiz kadar. Saçlar uzadı. Kuaför-berber ihtiyacı arttı. Bunlar sadece saçlarımızda olan değişiklikler. Aslında tüm vücudumuz ve psikolojimiz bu sıradışı duruma adapte olmaya çalışıyor.

Dişlerimizde de bir şeyler oluyor. Çürükler derinleşiyor, hafif ağrılar artıyor, dişetleri kızarıklaşıyor olabilir. Neler yapmalıyız? Ağız-diş sağlığı sorunları ile baş etme, diş sağlığı sorunu yaşama ihtimalini azaltma ile ilgili bilgi vermek istiyorum.

Öncelikle ağrı. Her şeyden önce ağrınıza saygı duyun. Basit bir ağrının zamanla büyük bir ağrıya dönüşebileceğini unutmayın. Hafif sızlamalar hissettiğinizde temel ağız hijyeni uygulamaları ile (yazının sonunda sıraladım) rahatlamanız mümkün.

Orta şiddette ve biraz uzun süren (15 dakika ile 30 dakika arasında) ağrılarınız oluyorsa bir ağrı kesici kullanmanız gerekebilir.

Genel düşüncenin aksine diş ağrı kesicisi diye bir şey yoktur. Ağrınıza iyi gelen bir ağrı kesiciyi tercih edebilirsiniz. Ancak gebelik, mide ülseri, gastrit gibi durumlarda ağrı kesicileri de hekiminize danışmanız gerektiğini unutmayın. Ayrıca 15 yaş altındaki çocuklarınıza ağrı kesici verirken de çok dikkatli olmalısınız. NSAİD grubu olarak adlandırdığımız ağrı kesiciler çocuklarda kullanılmamalıdır. Doktorunuza danışın 😉

Kesinlikle komşu tavsiyesi ile ilaç kullanmayın. Önceki bir tedavinizde kullanılan bir ilacı yeniden iyi gelir düşüncesiyle kullanmayın. Antibiyotikleri hekiminizin reçete ettiği kullanım şekline uygun ve bitene kadar kullanın. Yarım bırakılan antibiyotik bakterilere direnç kazandırır.

Ağrı kesici ile geçmeyen, sizi uyutmayan ağrı ya da uykunuzdan uyandıran bir ağrınız olursa Hekiminize danışın.

Sert yiyecekler tüketmemeye (kabuklu yemişler, kemikli et parçaları vb) özen gösterin.

Ev kazalarına, hem genel travma hem ağız diş dokularının yaralanması riski nedeniyle dikkat etmeye çalışın.

 

İYİ AĞIZ BAKIMI

  • Diş fırçalama: Günde 3 kez, 2şer dakika dişlerinizi fırçalayın. Diş fırçası ve diş macununu ıslatmayın. Dişlerinizin tüm yüzeylerini temizledikten sonra dilinizi de fırçalayın.
  • Diş aralarını temizlemek için günde 1 kez diş ipi ya da ara yüz fırçası kullanımı oldukça faydalıdır.
  • Çürük riskini artıran gıdalar (şekerli, yapışkan gıdalar gibi) tüketmemek de iyi ağız bakımının ayrılmaz bir parçasıdır.
Sohbete Başla
Size Nasıl Yardımcı Olabiliriz?
Size Nasıl Yardımcı Olabiliriz?
Call Now Button